Persbericht Iedere vereniging/stichting heeft wel een vraagstuk en daarom is er de Raalter Uitdaging.

25 november 2016

De Raalter Uitdaging is vandaag opgericht bij Procee Oors Van der Werf in Raalte. De bestuurders zijn Marijke Kool, Paul Maas en Herman Holtmaat. Daarnaast is Henny Zomer de aanjager van de Raalter Uitdaging en zal zij samen met ondernemers (Matchgroep) uit de gemeente de vragen vanuit maatschappelijke organisaties gaan oppakken en matches maken.

Maar wat is de Raalter Uitdaging:  De Raalter Uitdaging is een ondernemersnetwerk dat zich richt op verbindingen tot stand te brengen tussen het lokale bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties, met als doel om de leefkwaliteit van de bewoners in de eigen gemeente te verbeteren. Een ’hulpvraag’ vanuit het maatschappelijke veld (vaak stichtingen of verenigingen die actief zijn op het gebied van zorg, cultuur of sport) komt binnen bij de Uitdaging. Deze vraag probeert de matchgroep met bijdragen van lokale bedrijven in te vullen.  Een bedrijf kan er ook voor kiezen om deel te nemen aan een specifiek project,  founder of vriend worden, kennis/kunde of extra handjes bieden. Maar kan ook overtollig materiaal via bijvoorbeeld een op te zetten Spullenbank aanbieden of als nieuwe jonge hond of oude rot deelnemen in de Matchgroep.

De Matchgroep beoordeelt de aanvragen. Deze groep komt 4 á 5 keer per jaar bij elkaar en bepaalt welke verzoeken worden geaccepteerd en welke bedrijven hiervoor kunnen worden benaderd. Andersom kan natuurlijk ook: bedrijven die hun maatschappelijk betrokken ondernemerschap willen vormgeven kunnen zich wenden tot de Uitdaging. Voor deze bedrijven wordt een passende vraag vanuit het maatschappelijk veld gezocht. Door het vormen van matches komt er meer van de grond en kunnen maatschappelijke organisaties nog beter hun werk doen.

Er is nog veel meer te zeggen en te delen over de Raalter Uitdaging daarom zal ook regelmatig de lokale pers opgezocht worden om resultaten van matches te delen.

Binnenkort komt de Matchgroep voor het eerst bij elkaar om de vragen die niet ingevuld konden worden tijdens het Maatschappelijk Diner te beoordelen en daar mee aan de slag te gaan. Heb je vragen, stel ze dan via info@raalteruitdaging.nl, kijk voor meer info www.raalteruitdaging of www.nederlandseuitdaging.nl. Je kunt ook altijd contact opnemen met Henny Zomer:   06 – 23 44 71 10.

Deze vragen worden binnenkort besproken in de Matchgroep van de Raalter Uitdaging:
– schoon hout om kisten van te timmer;
– opslagruimte voor materiaal (expo borden) (roofvogelkasten en aanhangwagen)
– vrijwilligers die zich willen inzetten voor bestuursactiviteiten
– buddies die bereid zijn om mensen te begeleiden in hun zwemactiviteiten
– grote pannen en potten.

Het laatste nieuws

Nieuwsbrief november

Afgelopen maanden zijn voorbij gevlogen. Mooie matches gemaakt en in december komt Sinterklaas nog bij de Raalter Uitdaging. Binnenkort meer

Nieuwjaarswens 2023